معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: تاکنون حضور ۶۰ شرکت فناور و دانش بنیان حوزه دریا و دریانوردی در نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی بوشهر قطعی شده است.

به گزارش جارچی اخبار، علی باستین  با بیان اینکه آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مدیران ملی و استانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بوشهر برگزار می شود، افزود: مایه مباهات است که با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، بوشهر به عنوان نخستین استان ساحلی، شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دریا محور و ارگان‌های دریایی کشور را میزبانی می‌کند.
باستین ادامه داد: این نمایشگاه به عنوان تنها نمایشگاه تخصصی سال ۱۴۰۲ کشور در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی است که دایر شدن آن در استان بوشهر نشان از ظرفیت بالای استان در این عرصه است.
وی اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر یک اجتماع ملی از شرکت‌های برجسته حوزه اقتصاد دریا محور است که بدون تردید جامع‌ترین گردهمایی تجاری ملی حوزه اقتصاد دریا پایه خواهد بود.
باستین یادآور شد: این نمایشگاه تمام جنبه‌های کشتی‌سازی، تعمیرات کشتی، کشتیرانی و حمل و نقل، مهندسی دریایی، مهندسی و فناوری‌های فراساحلی، تجهیزات لایروبی بنادر و خدمات دریایی را در بر می‌گیرد.
معاون استاندار بوشهر عنوان کرد: نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی بوشهر بدون تردید فرصت ارزشمندی برای ارتباط بدون واسطه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهایی حوزه دریایی خواهد بود.
باستین افزود: از برنـامه های جانبی این نمایشـگاه می توان به برگزاری پنجمین رویـداد ملی کـارآفرینی “نوآوری ها و صنـایع خلاق دریا محور”، “رویـداد بهم رسـانی عرضه و تقاضای فناوری صـنایع دریایی و فراساحل ایران” سمینارهای تخصصی، پنل های تخصصـی با محوریت اسـتانداردها، بنادر، بومی سازی تجهیزات و قطعـــات صـــنایع دریـــایی کشـــور اشـــاره کرد.
گفتنی است اطلاعـــات بیشـــتر این نمایشگاه بر بستر وبگاه Maritimexp.ir قابل مشاهده است.

نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران ۱۲ تا ۱۵ دیماه سال جاری به میزبانی بوشهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌‎شود.