طبق اعلام معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از کش و قوس های فراوان شورای اسلامی شهر «سی سخت» منحل شد.

به گزارش جارچی اخبار، ۲۰ آدر ماه امسال رسانه های محلی اعلام کردند که بر اساس تصمیمات گرفته شده از سوی مراجع ذیصلاح و اعلام رأی به صورت شفاهی، شورای شهر سی سخت منحل شده است.

رئیس شورای شهرسی سخت نیز پیش از این در گفت و گو با برخی رسانه های محلی ادعا کرده بود که به صورت غیرقانونی و بدون اینکه به اعضای شورا اطلاع دهند و موارد را به شورا گزارش کنند، توسط شورای حل اختلاف شهرستان و استان و ارائه برخی مستندات به وزارت کشور، انحلال شورای اسلامی شهر سی سی سخت از سوی وزارت کشور اعلام شده است.

طبق گفته های محمد حسینی، عدم انتخاب شهردار، به خطر افتادن مسائل شهری، بی نظمی در جلسات و استعفای دو تن از اعضای شورای شهر از جمله مواردی بوده که باعث انحلال شورا از سوی وزارت کشور شده است.

حالا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تصویب انحلال شورای شهر سی سخت در هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای کشور خبر داد.

علی محمد روستا در این زمینه گفت: در نشست شورای مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها در وزارت کشور، موضوع انحلال شورای اسلامی شهر سی سخت مطرح و ضمن بررسی اسناد و مدارک و استماع دفاعیات اعضای شورا؛ با توجه به اقدامات خلاف وظایف مقرر و مصالح عمومی شهر توسط شورا منجمله ناتوانی در انتخاب شهردار، عدم برگزاری جلسات شورا و تشخیص انحراف شورا از وظایف قانونی، رأی هیات استانی مبنی بر انحلال شورا تایید شد.

وی افزود: توسعه عمرانی و خدمات مطلوب به شهروندان عزیز و شهر توریستی سی سخت به جهت موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و قطب گردشگری استان برای ما بسیار حائز اهمیت است.

روستا عنوان کرد: تلاش های زیادی صورت گرفت تا از انحلال شورا با برگزاری نشست های توجیهی و آموزشی با اعضا از طریق فرمانداری دنا و استانداری جلوگیری شود اما برخلاف توصیه و تذکرهای مجموعه های ناظر، شورا با عملکرد خود بر انحراف از وظایف قانونی اصرار داشت.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: استانداری با جدیت بر عملکرد و فعالیت همه شوراهای شهر و روستای استان نظارت داشته و در صورت مشاهده یا اعلام تخلف بدون اغماض و چشم پوشی برخورد قانونی لازم در جهت استیفای حق شهروندان را به عمل می‌آورد.

وی اضافه کرد: با انحلال شورای اسلامی شهر سی سخت، براساس ماده ۸۵ قانون شوراهای اسلامی، استاندار به عنوان قائم مقام شورا توسط وزارت کشور تعیین می‌شود تا شهرداری بتواند به ارائه خدمات به شهروندان بپردازد.

شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا بوده و نزدیک به ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد