مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با اشاره به توزیع و ارسال ۴۰۰ هزار اصله نهال به استان های مختلف ، گفت: هفت هزار و ۹۸۰ هکتار برای ایجاد طرح زراعت چوب در سطح استان طی دولت سیزدهم مکان یابی شده است.
به گزارش جارچی اخبار، ابراهیم پیرزادیان با بیان اینکه ۶ هزار و ۳۸۰ هزار اصله نهال در نهالستان های جنگلی استان تولید و ۱۱ فقره طرح توجیهی برای پروژه کاشت یک میلیارد نهال تهیه شده است، افزود: ساماندهی و بهره برداری از عرصه های مرتعی در قالب صدور کارت چرا به تعداد یک هزار و ۴۴ فقره برای مرتعداران استان انجام شد.
پیرزادیان از ایجاد اشتغال موقت فصلی در قالب ۵۴ شرکت تعاونی برای بهره برداری از محصولات درختان بنه (سقز) به مدت چهار ماه به تعداد ۵۴۰ خانوار خبر داد و افزود: واگذاری مدیریت طرح های مرتعداری به تعداد ۳۴ فقره و نظارت بر تهیه و اجرای طرح های بهره برداری از پارک های جنگلی از دیگر اقدامات این اداره کل محسوب می شود.
پیرزادیان اضافه کرد: تهیه طرح تفصیلی اجرایی مقابله با ریزگردها در سطح ۲۸ هزار هکتار، تهیه و تصویب ۲ طرح تولید نهال در شهرستان های مهران و دهلران به مساحت ۴۰ هکتار و با ظرفیت سالانه ۶ میلیون اصله نهال از دیگر فعالیت این اداره کل محسوب می شود.