مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که اجازه نخواهند داد مخالفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ایجاد کشور فلسطین، آنها را از پیشبرد این موضوع با همتایان اسرائیلی خود باز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که اجازه نخواهند داد مخالفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ایجاد کشور فلسطین، آنها را از پیشبرد این موضوع با همتایان اسرائیلی خود باز دارد.

این رویکرد نتانیاهو که در تضاد مستقیم با موضع اعلام‌شده «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا قرار دارد، نمونه دیگری از شکاف فزاینده بین اسرائیل و متحد ارشد بین‌المللی آن است.

بر اساس این گزارش، حتی در حالی که بایدن به طور علنی از اسرائیل حمایت می‌کند، در پشت پرده، وی و مقام‌های ارشد آمریکا از اینکه به نظر می‌رسد نتانیاهو توصیه‌های آنها در خصوص جنگ غزه را رد می‌کند، ناامید شده‌اند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا پس از اظهارات نتانیاهو خاطرنشان کرد که نخست‌وزیر اسرائیل پیش از این از مواضع افراط‌گرایانه عقب‌نشینی کرده بود و موضع روز پنجشنبه وی لزوماً، موضع نهایی نیست.

وی ادامه داد: «اگر چنین اظهاراتی را به عنوان حرف آخر در نظر بگیریم، هیچ کمک بشردوستانه‌ای به غزه نمی‌رود و هیچ گروگانی آزاد نمی‌شود. مانند بسیاری از مسائل دیگر، ما به کار در راستای دستیابی به نتیجه درست ادامه خواهیم داد؛ به ویژه در مورد موضوعاتی که به شدت با آن مخالفیم».