کارشناس و فعال بازار طلا، رشد قیمت اونس جهانی و ارز و افزایش تقاضا به دلیل مناسبت‌های پیش رو را سه دلیل عمده بالارفتن قیمت طلا در بازار خواند و تاکید کرد که با عرضه سکه‌های بانک مرکزی، حباب سکه مجددا کاهش می‌یابد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد کشتی آرای در گفت و گو با ایرنا  اظهار داشت: بازارهای جهانی در هفته اخیر نوسانات افزایشی داشته است به طوری که قیمت انس جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ دلار افزایش یافت.

وی اظهار داشت: از طرفی قیمت ارز در روزهای پایانی هفته با توجه به تعطیلات پیش رو و تقاضایی که در بازار وجود داشت، افزایش یافت و همین باعث شد که مجدداً قیمت طلا و سکه با کمی افزایش همراه باشد.

کارشناس و فعال بازار طلا دلایل افزایش قیمت در بازار طلا را اینگونه جمع بندی کرد: در مجموع سه عامل «رشد قیمت اونس جهانی»، «رشد قیمت ارز» و «افزایش تقاضا به خاطر مناسبت‌های پیش رو» باعث افزایش قیمت طلا در این هفته شده است.

کشتی آرای همچنین گفت: برای هفته آینده می‌توان گفت که قیمت‌ها تحت تاثیر دو عامل قیمت ارز و قیمت اونس جهانی است. البته بانک مرکزی در روزهای اخیر قیمت ارز را کنترل کرد.

وی اظهار داشت: قیمت ارز در برخی روزها با شیب نسبتاً تندی در حال افزایش بود، اما مدیریت بانک مرکزی باعث تثبیت و آرامش بازار ارز شد. به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد و هفته آینده نیز قیمت‌ها در بازار سکه و ارز تا همین حد باقی بماند.

کارشناس و فعال بازار طلا درباره رقم حباب سکه گفت: حباب سکه کاهش چشمگیری پیدا کرده بود؛ یعنی تا ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم کاهش پیدا کرد. اما در چند روز آخر هفته به خاطر افزایش تقاضا و افزایش قیمت ارز، حباب سکه به بالای ۵ میلیون رسید و اکنون به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم افزایش یافته است.

کشتی آرای افزود: البته قرار بود بانک مرکزی سکه‌های جدید را واگذار کند که هنوز این کار را نکرده است. طبیعتاً اگر سکه‌ها را وارد بازار کند، حباب سکه کاهش خواهد یافت.