وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال و بهبود معیشت مردم جزو اولویت های اساسی دولت سیزدهم محسوب می شود و البته ظرف ۲ سال و نیم گذشته از فعالیت این دولت کارهای مهمی در این راستا انجام شده است.

به گزارش جارچی اخبار، سید صولت مرتضوی عصر شنبه در نشست کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری افزود: کاهش نرخ بیکاری به میزان ۷.۶ درصد برای نخستین بار در طول ۴۵ سال گذشته از جمله کارکردهای مثبت دولت سیزدهم بوده است.

وی با تاکید براینکه براساس قانون اساسی مکلف به رفع و حل مشکلات مردم هستیم ، اظهار داشت: دولت سیزدهم با تبعیت از سیاست عزت، حکمت و مصلحت طراحی شده از سوی رهبر معظم انقلاب، اقتصاد کشور را از شرطی بودن نجات داد.

به گفته مرتضوی بنا به راهبرد اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین، ترویج و به مرحله اجرا رسید امروز اقتصاد ایران به مرحله اقتصاد مقاومتی رسیده است.

وی افزایش صادرات نفت از ۴۰۰ هزار بشکه به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را تنها نمونه‌ای از اقتصادی مقاومتی عنوان کرد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تلاش شده با پول حاصل از صادرات نفت عقب‌ ماندگی‌ها و ناترازی‌ها در کشور جبران شود.

مرتضوی یکی از ناترازی‌های مهم موجود در کشور را مربوط به سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۶ همت به بانک‌های عامل بدهی داشت.

وی اظهار داشت: صندوق‌های بازنشستگی در ابتدای دولت سیزدهم ۴۰۰ همت کسری داشتند که به پایه بازپرداخت ۱۴۰۴ نزدیک به ۵۵۰ تا ۶۰۰ همت اوراق خزانه صادر شده است.

بهبود فضای اقتصادی

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز با گام‌های اساسی دولت سیزدهم فضای کلان اقتصادی بهبود یافته و کشور با رشد مثبت اقتصادی روبرو است.

مرتضوی ادامه داد: متوسط رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کمتر از نیم درصد و برای چند سال پیاپی نیز با رشد منفی روبرو بود اما امروز کشور رشد پنج تا ۶ درصدی را تجربه می‌کند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در روایت کسانی که ما را رصد می‌کنند غیر قابل مقایسه با گذشته است.

به گفته مرتضوی دانشمندان ایرانی امروز قله‌های دانش را درنوردیدند و صنعت‌گران این سرزمین مجاهدت‌های زیادی داشتند و با وجود تحریم ۴۵ ساله امروز جهانیان از پیشرفت ایران اسلامی متعجب هستند.

ایران قطب اثرگذار قدرت در جهان

وی تاکید کرد: امروز اقتدار و شکوه جمهوری اسلامی ایران به عنوان قطب اثرگذار قدرت در دنیا به ثبت رسیده و قابل انکار نیست.

به گفته مرتضوی اگر تا دیروز دشمن ما را با گزینه‌های روی میز تهدید می‌کرد؛ امروز برای دشمنان ما هیچ گزینه‌ای به جز گزینه احترام متقابل به ملت ایران، وجود ندارد و این به معنی اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران است.

وی رسیدگی به بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، اشتغال، مسکن و معیشت مردم از اولویت‌های دولت به شمار می‌رود و تاکنون گامهای مهمی در این خصوص برداشته شده است.

مرتضوی با اشاره اقدامات دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان گفت: افزایش نرخ امید به زندگی براساس آمار سازمان بهداشت جهانی تنها بخشی از عملکرد مثبت دولت در این بخش است.

وی در خصوص شاخص امنیت اضافه کرد: امروز ایران نه تنها امنیت داخلی بکله اگر قابل باشند بخشی از امنیت بین الملل به خصوص امنیت کشورهای همسایه را نیز تامین کرده است.

مرتضوی ادامه داد: اگر نبود پدیده‌ای به نام جمهوری اسلامی ایران مشخص نبود الان تفکر از نیل تا فرات صهیونیست‌ها به کجا رسیده بود.

وی تاکید کرد: اگر امروز کشورهای همسایه امنیتی دارند بخش قابل توجهی از این امنیت به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است.

به گفته مرتضوی اقتداردفاعی ونظامی ایران اسلامی نه تنها برای خودمان بکله برای همسایگان و کشورهای اسلامی هم امنیت و اقتدارآور است.

ضرورت احصا ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به قابلیت‌های استان چهارمحال و بختیاری گفت: بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید، افزایش میزان تولید پارچه چادر مشکی شهرکرد از ۱۰ میلیون متر به ۱۶ میلیون و حرکت به سمت دستیابی به ۲۶ میلیون متر از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در این استان به شمار می‌رود.

مرتضوی با بیان اینکه استانی همچون چهارمحال و بختیاری که خط نفت از شمال و جنوب آن می‌گذرد نباید با مشکل مواجه باشد، اضافه کرد: قابلیت گردشگری، کشاورزی و صنعتی، طبیعت بکر و سرشار از جمله ظرفیت های این استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین برضرورت طرح توسعه فرودگاه شهرکرد با هدف توسعه ارتباط با دیگر کشور را مورد تاکید قرار داد.

به گفته مرتضوی حرکت شتابان توسعه در چهارمحال و بختیاری نشان می‌دهد اگر اراده باشد؛ قله‌های بلند به تسخیر انسان‌های بلند همت در می‌آید پس باید ضمن تلاش برای آینده این مملکت به کیفیت اشتغال پایدار و ماندگار توجه کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تعریف اشتغال پررونق تاکید کرد: امروز برای حرکت به سمت اشتغال پایدار ریل گذاری لازم در نظام آموزش و پرورش انجام شده و هدایت ۴۷ درصد از دانش آموزان متوسطه به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.

مرتضوی بر ضرورت حرکت دانش آموزان به سمت فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای، مجهز شدن به دانش روز و نظارت سختگیرانه را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام کشور را با مشکل روبرو کرده است تاکید کرد: تمام طرح‌هایی که از سال ۹۰ به صورت نیمه کاره باقی‌مانده بود با همت دولت سیزدهم امروز به سرانجام رسیده و تا زمانی که طرح نیمه تمام وجود داشته باشد عملیات اجرایی طرح جدیدی مگر به ضرورت آغاز نمی‌شد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در گذشته به دلیل تکه تکه کردن اعتبارات راندمان و پیشرفتی حاصل نمی‌شد، گفت: با همت دولت سیزدهم در همه حوزه‌های زیرساختی، آموزش و پرورش، اقتصاد. فرهنگ، سفره مردم و سایر حوزه‌ها هیچ مشکل زیرساختی وجود ندارد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد استان‌های زاگرس نشین افزود: عزم دولت سیزدهم برای حل مشکلات استان‌های زاگرس نشین است.

افتتاح طرح‌های عمرانی و بازدید از طرح‌های‌ اشتغالزایی و حضور در کارگروه اشتغال و حضور در برنامه راهپیمایی خانوادگی ۲۲ بهمن از برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان چهارمحال و بختیاری است.

شهرستان فارسان در ۳۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.