شهردار بهارستان از افتتاح ۱۶ پروژه عمرانی با هزینه ای بالغ بر ۹۳۰ میلیارد ریال در شهر جدید بهارستان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد شبانی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، گفت : ۱۶ پروژه عمرانی در حوزه خدمات و حمل و نقل شهری در شهر بهارستان افتتاح و به بهره برداری می رسد. همچنین ۱۷ پروژه هم تا پایان سال جاری افتتاح و در اختیارمردم شهر بهارستان قرار می‌گیرد .

شهردار بهارستان در ادامه تصریح کرد: حدود ۷۳ میلیارد تومان توسط شهرداری و ۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای اجرای طرح های عمرانی در بهارستان هزینه شده است.

وی در ادامه به بیمارستان ۷ هکتاری و ۲۵۴ تخت خوابی بهارستان اشاره کرد و افزود: یکی از ایرادات وارد شده به بیمارستان بهارستان قطعه مثلثی شکل آن بودکه مورد رضایت مجموعه بهداشت نبودو توسط شرکت عمران بهارستان و شهرداری شکل هندسی آن تغییر کرد و به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور استاندار اصفهان خاکبرداری می شود.

شبانی به وضعیت آرامستان بهارستان به عنوان هویت شهری اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده جانمایی آرامستان در زمین ۷ هکتاری در پشت کوه های لاشتر انجام شده که امیدواریم بزودی مصوبات آن تکمیل و گرفته شود.

شهردار بهارستان با بیان اینکه تعداد فوتی‌های شهر بهارستان ماهانه ۲۵ تا ۳۰ نفر است، افزود: با ایجاد این آرامستان حداقل تا ۴۰ یا ۵۰ سال آینده نیاز شهر بهارستان برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از ایرادات شهر بهارستان وجود پرترددترین اتوبان خلیج فارس در حاشیه این شهر است و امیدواریم تا پایان سال جاری با کمک استانداری اصفهان اقدامات لازم برای عریض‌سازی باندهای آن انجام شود.

شهردار بهارستان در پاسخ به سوال خبرنگار مواجهه اقتصادی در ارتباط با وضعیت امکانات رفاهی-تفریحی و فرهنگی در شهر بهارستان گفت: یکی از چالش های مهم شهر بهارستان با وجود داشتن جمعیت جوان ضعف امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی است و متاسفانه منبع مالی برای تأمین این بخش ها وجود ندارد.

شعبانی گفت: در مدت مدیریتی خود سعی کردم همه فعالیت ها و اقدامات انجام شده بصورت شفاف باشد و قانون مند حرکت کنم .همچنین درآمدهای خودیاری در شهرداری بهارستان وجود ندارد.

شهردار بهارستان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری «شهر فرهنگ» گفت: یکی از اتفاقات خوب شهر بهارستان برگزاری این جشنواره بود که در محورهای علمی پژوهشی، فرهنگی هنری و ادبی طراحی و اجرا شد.

مترو بهارستان نیازند نگاه ملی است

شبانی با بیان اینکه مترو یکی از پروژه های بزرگ شهر بهارستان است، بیان کرد: این پروژه در اختیار شرکت عمران است و برای تکمیل آن حدود ۵ همت نیازمند است و در صورتی می توان این پروژه را تکمیل کرد که یا وزارت راه و شهرسازی ورود کند و یا بین اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری اصفهان و شرکت عمران توافق نامه ای برای تکمیل آن منعقد شود.همچنین  باید این پروژه به صورت ملی دیده شود و در سفرهای آینده رییس جمهور برای انجام آن بودجه لازم تخصیص داده شود.

وی به بودجه سال آینده شهرداری بهارستان اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری بهارستان برای سال آینده پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که  ۵۳ درصد جاری و ۴۷ درصد عمرانی است.

شعبانی بودجه سال جاری را ۳۶۰  میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۷۳ میلیارد تومان این بودجه به سازمان حمل و نقل تخصیص داده شده که تا پایان سال محقق می شود و امیدوارم بتوانیم در سال جدید اتفاقات بهتری را برای شهر و شهروندان بهارستان رقم بزنیم.

شهردار بهارستان گفت:در بهارستان محلی به نام باغ بهارستان با صد هکتار وسعت داریم که امیدوارم بزودی ساخته شود.