سفیر ایران در ریاض با بیان اینکه فرهنگ و هنر منشا قلبی دارد و بر دل می‌نشیند، ابراز امیدواری کرد برنامه‌های فرهنگی متنوع بین ایران و عربستان برگزار شود.

به گزارش جارچی اخبار،  برگزاری هفته‌های فرهنگی، شب‌های موسیقی، فیلم و کتاب از رویدادهای فرهنگی مرسوم کشورها است که به مناسبت‌های مختلف ملی از سوی سفارتخانه‌ها یا رایزنان فرهنگی در کشور میزبان برگزار می‌شوند. جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته به ویژه در ایام دهه فجر یا اعیاد ملی و اسلامی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری، آیینی و مذهبی برگزار کرده که همواره مورد توجه مقامات رسمی و شهروندان کشورهای میزبان، دیپلمات‌های سایر کشورها در کشور میزبان و البته ایرانیان مقیم خارج از کشور قرار گرفته است.

در همین چارچوب گروه موسیقی «سروش مولانا» که با هماهنگی سفارت کشورمان در ریاض به عربستان سفر کرده است، در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه، در سالن آمفی تئاتر «قصرالثقافه» شهر ریاض به اجرای قطعات فاخری از موسیقی سنتی و اصیل ایرانی پرداخت.

علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در ابتدای این برنامه که سفرا، مقامات محل، اتباعی از سایر کشورهای مقیم عربستان و تعدادی از ایرانیان مقیم حضور داشتند، در سخنان کوتاهی با تشکر از وزارت‌خارجه سعودی برای هماهنگی برگزاری «شب موسیقی ایرانی»، به فرهنگ غنی ایران اشاره کرد و افزود: فرهنگ و هنر منشا قلبی داشته و بر دلها می نشیند، امیدواریم برنامه‌های فرهنگی متنوعی در آینده بین ایران و عربستان برگزار شود.

شب موسیقی ایرانی مورد استقبال حضار قرار گرفت به طوری که تشویق نوازندگان دقایقی به طول انجامید.

«سروش مولانا» به سرپرستی ‎حسین سجودی نوازنده تار، آواز عباس رهبرنیا، تاروکمانچه علی خشتی نژاد و دف محمد سرباز، ۱۰ قطعه از موسیقی اصیل ایران را به اجرا گذاشتند.

این اولین برنامه فرهنگی است که از سوی سفارت کشورمان در ریاض همزمان با دهه مبارکه فجر و روز ملی برنامه ریزی و اجرا شده است.