تیم «فولاد مبارکه سپاهان» در سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی (پلی آف) لیگ دسته اول والیبال باشگاه های ایران در مصاف با تیم « مس سونگون » با نتیجه سه بر یک شکست خورد و از صعود به لیگ برتر والیبال بازماند.

به گزارش جارچی اخبار، تیم والیبال فولاد مبارکه سپاهان در چارچوب سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی (پلی‌آف) لیگ دسته اول والیبال مردان ایران، عصر امروز در سالن شماره یک ورزشگاه «شهید میثمی» اصفهان به مصاف تیم «مس سونگون» رفت و با نتیجه سه بر یک مغلوب میهمان خود شد.

بازی امشب سومین دیدار سپاهان به عنوان تیم دوم گروه ب با تیم مس سونگون، تیم سوم گروه الف بود، که با برد امشب تیم تبریزی، این تیم با کسب ۲ بُرد از سه بازی به دور بعدی صعود کرد.

در دیدار نخست ۲ تیم در مرحله یک چهارم نهایی (پلی آف) که در اصفهان برگزار شد، سپاهان بازی را بهتر آغاز کرد و ۲ دست ابتدایی را با نتایج ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۷ به نفع خود به پایان رساند ولی از دست سوم ورق بازی برگشت و مس سونگون دست‌های سوم و چهارم را با نتایج ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ پیروزی شد تا تکلیف برنده این رقابت در دست پایانی مشخص شود.

در دست پنجم این رقابت پایاپای، هرچند سپاهانی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند ولی نماینده تبریز توانست در امتیازات پایانی اختلاف را جبران کرده و در نهایت این دست با نتیجه ۱۷ بر ۱۵ به سود خود به پایان برساند تا سپاهانی‌ها برای صعود به مرحله نیمه نهایی، امیدوار به پیروزی در بازی دوم به میزبانی تبریز باشند.

در دیدار دوم ۲ تیم که در سالن «شهید اقدمی» تبریز برگزار شد، تیم مس دست اول را با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود خود رقم زد ولی در دست‌های دوم تا چهارم این مسابقه این تیم سپاهان اصفهان بود که به ترتیب و با نتایج ۳۲ بر ۳۰، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی رسید.

سپاهان عصر امروز مقابل تیم تبریزی تمرکز کافی را نداشت و این ناهماهنگی روی تور و سرویس های عالی تیم مس سونگون در کنار تدابیر سرمربی این تیم منجر به آن شد که سپاهان این بازی را با نتیجه سه بر یک به میهمان خود واگذار کند و وداع تلخی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ دسته اول والیبال کشور با لیگ برتر داشته باشد.

در دیدار امروز ۲ تیم فولاد مبارکه سپاهان و مس سونگون داور اول، علیرضا قریب، داور دوم، مهرداد شوشتری، داور ویدئوچک، احمد سرمست، نماینده سازمان لیگ مسعود یزدان پناه و ناظر داوری، اسماعیل صباغ بودند.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته نُخست مردان ایران از روز جمعه ۳۱ شهریور با حضور ۲۲ تیم در دو گروه ۱۱ تیمی آغاز شد و در نهایت چهار تیم برتر هر گروه موفق شدند به مرحله حذفی (پلی‌آف) صعود کردند.

این مسابقات در مرحله پلی‌آف به شکل ۲ برد از سه مسابقه برگزار می‌شود و تیم‌ها ابتدا در ۲ دیدار رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند که در صورت تساوی، تکلیف تیم برنده به بازی سوم کشیده خواهد شد.

در مرحله پلی‌آف هر تیمی که در ۲ بازی از ۳ بازی به برتری برسد به دور بعدی صعود می‌کند.

در پایان مسابقات لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های کشور ۲ تیم قهرمان و نایب قهرمان این مسابقات جواز حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر والیبال را به دست خواهند آورد.