وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم حاکمیت را به حلقه‌های میانی داده است که در حوزه «صنایع نرم»، حلقه های میانی صاحبان صنایع خلاق و فرهنگی هستند و وظیفه این وزارتخانه تسهیل‌گری و حمایت‌گری است.

به گزارش جارچی اخبار، محمد مهدی اسماعیلی روز جمعه در دیدار با فعالان حوزه صنایع خلاق، فرهنگی و دانش بنیان مشهد اظهار کرد: در خراسان رضوی ظرفیت‌ ایجاد «هاب» صنایع فرهنگی و رسانه‌ای وجود دارد و لذا تلاش ما بر این است که مسائل فرهنگی را در استان به مفاد تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه امکانات تقیینی و قانونگذاری به صورت کامل در اختیار وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: برنامه تحول دولت سیزدهم ۳۷ سرفصل دارد که یکی از این موارد صنایع خلاق فرهنگی است و با هدف تحقق این برنامه ستاد صنایع خلاق فرهنگی را در تهران ایجاد کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه می‌خواهیم همه صنوف فرهنگی را به وزارت فرهنگ مرتبط کنیم، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم که شرکت‌های مربوطه را به عنوان مؤسسه فرهنگی ثبت کنیم تا از همه مزایای یک مؤسسه فرهنگی برخوردار شوند.
اسماعیلی با بیان اینکه رویکردش در همه بخش‌های وزارتخانه ارتقای وضعیت علمی به سمت بهره‌مندی از فناوری‌های نو است، افزود: به دلیل اینکه فناوری‌های نو در آغاز راه هستند، می‌توانیم جهش زیادی داشته باشیم و این می‌تواند مزیت ما در حوزه اقتصاد فرهنگ باشد.

مشهد نیازمند نگاه ملی در تخصیص تسهیلات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست خطاب به وزیر ارشاد گفت: بعد از اینکه دستور پیگیری صنایع خلاق و فرهنگی را صادر کردید، ابزارهای قانونی‌مان برای پیگیری این موضوع کم بود اما با توجه به پتانسیلی که وجود داشت این جلسه شکل گرفت.
محمد حسین‌زاده افزود: در این جلسه بخش خصوصی و دولتی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و این جلسات ادامه خواهد داشت و روزهای خوبی در انتظار دوستان خواهد بود.

وی ایجاد مجوزهایی برای گسترش فعالیت ها از جمله مسائل فعالان در صنایع نرم، خلاق و نوآور است، بیان کرد: باید در وزارتخانه مجوزهای جدید ایجاد کنیم تا دست شرکت‌ها در فعالیت‌هایشان بازتر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در زمینه تخصیص تسهیلات نیز نیاز به نگاهی ملی در این حوزه داریم، همه کسانی که در این جلسه حضور دارند توانمند و تعداد زیادی شغل ایجاد کرده‌اند و این جمع نمونه‌ای از فعالان حوزه صنایع خلاق و نوآور در مشهد است.

در این جلسه صاحبان صنایع خلاق و نوآور مشهد مشکلات و دغدغه‌هایشان را در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردند.