عضو شورای مرکزی جبهه متحد گام دوم انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: این جبهه متشکل از ۹ حزب، گروه و جمعیت طیف اصولگرایی برای تعداد هشت حوزه انتخابیه این استان فهرست حمایتی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی می دهد.

به گزارش جارچی اخبار، جواد عباسعلی زاده،حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را یکی از چالشی ترین حوزه های آذربایجان شرقی برای ارایه فهرست واحد از سوی این جبهه برای مجلس شورای اسلامی یاد کرد و افزود: در این زمینه افزون بر ۴۰ نفر از نامزدهای کنونی در جلسات مختلف کارشناسی حضور یافته و مسایل و برنامه های گوناگون آنها به همراه برنامه های جبهه مورد کنکاش و بررسی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با ارزیابی کمیته های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جبهه و انجام مصاحبه های مختلف با نامزدهای یاد شده، به تعداد ۱۲ نفر رسیده ایم که در ۲ تا سه روز آینده این فهرست نیز به نصف کاهش یافته و فهرست نهایی ۶ نفره برای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو بسته می شود.

عباسعلی زاده عنصر رای آوری نفرات مورد حمایت را یکی از شاخص های مهم در فهرست حمایتی جبهه متحد گام دوم بیان و اضافه کرد: اما در عین حال این ویژگی در اولویت فهرست بندی قرار ندارد و تعهد، تخصص و کارآمدی شاخص های اصلی ما می باشد.

وی با بیان اینکه افرادی که در فهرست مورد حمایت جبهه گام دوم انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی قرار می گیرند، ملزم به امضای میثاق نامه مورد نظر ما هستند، یادآور شد: کسانی که از امضای این میثاق نامه امتناع کنند از لیست کنار گذاشته خواهند شد.

عباسعلی زاده درباره ترکیب لیست حمایتی جبهه متحد گام دوم آذربایجان شرقی را تلفیقی از نمایندگان کنونی و نیروهای جدید اعلام کرد و با اشاره به اینکه اعضای این جبهه انتقادهای حید نسبت به عملکرد نمایندگان کنونی دارند، گفت: میثاق نامه های جبهه نیز بر همین مبنا تهیه و تدوین شده است تا پس از انتخابات نمایندگان پیروز در برابر ما و مردم پاسخگو باشند تا چالش ها و مشکلات دوره کنونی و دوره های قبلی پیش نیاید.

وی رویکرد اصلی و مهم جبهه متحد گام دوم انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی را برنامه محوری اعلام و اظهار کرد: ما قصد داریم برخلاف دوره های قبلی و انتخابات گذشته مطالبه گری خود را در بعد از انتخابات با جدیت و حساسیت بیشتر دنبال کنیم که این موضوع جزو حلقه های مفقوده جریانات سیاسی کشور است.

دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این جمعیت نیز در قالب جبهه متحد گام دوم انقلاب اسلامی استان فعالیت می کند، مجموع احزاب و گروه های زیرپوشش این جبهه را ۹ مورد اعلام کرد و افزود: جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان، حامیان انقلاب اسلامی، جامعه فرهنگیان و جمعیت ایثارگران از جمله دیگر گروه های سیاسی عضو جبهه متحد گام دوم هستند.

عباسعلی زاده با اشاره به اینکه امکانات جبهه اجازه فعالیت مستمر در تمام حوزه های ۱۳ گانه انتخابیه آذربایجان شرقی را نمی دهد، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و امکانات و نوع فعالیت جبهه تاکنون تنها موفق به حضور در هفت حوزه به جز حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو شده ایم.

به گفته وی فهرست های مورد حمایت جبهه متحد گام دوم انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در روزهای آینده برای تعداد هفت حوزه اعلام و نهایی می شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه برابر با یازده اسفند ماه برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.