سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی از صدور تذکر برای یکصد نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی استان به علت تخلفات متعدد خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، احمد موقری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: تذکرات یاد شده برای تعداد سه نفر از نمایندگان کنونی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و نامزدهای موجود در سایر حوزه های انتخابیه استان، ستادهای تبلیغاتی، روسای ادارات دولتی، فرمانداری ها، بخشداران و مجریان انتخاباتی صادر شده است و انتظار می رود در ادامه روند برگزاری انتخابات مسئولان به موارد قانونی بیش از گذشته اهمیت دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون پس از ۲ بار تذکر، در صورت اصرار و تکرار تخلفات انتخاباتی، برای بار سوم پرونده قضایی برای متخلفان از سوی دادگستری تشکیل می شود، یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود در هفته های گذشته پس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ، حوزه های ملکان و ورزقان دارای بیشترین تعداد تخلفات انتخاباتی هستند.

موقری با تاکید بر اینکه ستاد مرکزی مبارزه با جرایم انتخاباتی مستقر در دادگستری آذربایجان شرقی با هرگونه تخلف انتخاباتی به شدت برخورد می کند، اظهار کرد: بر این اساس به دلیل بروز برخی تخلفات انتخاباتی از سوی سه نفر از نمایندگان کنونی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو پرونده آنها به تهران ارسال شده است.

وی فعالیت ستاد مبارزه با جرایم انتخاباتی آذربایجان شرقی را مستمر و جدی خواند و ادامه داد: تاکنون ستاد مرکزی تعداد هفت جلسه و ستادهای متناظر در شهرستان ها تعداد ۷۲ جلسه برگزار کرده اند که ماحصل این جلسات ۴۰۰ مصوبه است که تمامی این مصوبات بر جلوگیری از هر گونه تخلف انتخاباتی تاکید دارد.

موقری تلاش برای برگزاری انتخابات سالم، امن و پرشور را هدف اصلی و مهم دادگستری آذربایجان شرقی در مسیر پیشگیری از وقوع هر گونه تخلف و جرم خواند و گفت: هر چند حضور در محافل و جلسات کارشناسی و اداری جزئی از وظایف و ماموریت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، اما باید توجه داشت که این وظایف نباید از مسیر قانونی خود خارج شده و باید مرز بین وظایف نمایندگی و تبلیغات پیش از موعد رعایت شود.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی مبارزه با جرایم انتخاباتی آذربایجان شرقی با دقت و حساسیت کامل و کافی تحرکات نامزدهای انتخاباتی را رصد و کنترل می کند، افزود: به طور قطع نتایج این ارزیابی ها و کنترل ها در سرنوشت نامزدهای انتخاباتی موثر است.

موقری از مردم درخواست کرد تا هر گونه تخلف از سوی نامزدها را از طریق سامانه سجام به ستاد مبارزه با جرایم انتخاباتی آذربایجان شرقی اطلاع دهند و مطمئن باشند به هر گزارش مردمی با دقت خاصی رسیدگی می شود و این گزارش ها برای ما از اهمیت خاصی برخوردار بوده و حتی یک مورد آنها چشم پوشی نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران اجرایی باید بیش از پیش مراقب رفتارهای خود در آستانه انتخابات باشند، اظهار کرد: انتظار داریم فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همچنین مدیران دستگاه های دولتی مفاد قانونی و موازین انتخاباتی را به دقت رعایت کنند تا نحوه برگزاری انتخابات دچار خلل نشود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: سوء استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزدی خاص و همراهی نامزدها در محافل تبلیغاتی و سخنرانی در مراسم مختلف از جمله تخلفات آشکار مدیران اجرایی است که در صورت مشاهده به شدت با این افراد برخورد می شود.

موقری اضافه کرد: بر این اساس تعدادی از مدیران دولتی که خود را وامدار نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی می دانند و همراهی هایی داشته اند، تذکر گرفته اند و این موارد جزو خطوط قرمز ستاد مبارزه با جرایم انتخاباتی آذربایجان شرقی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.