در پرستاری چیزی بنام اضافه کاری به معنای آنچه در ادارات مرسوم است وجود ندارد؛ چراکه اضافه کار پرستاری یعنی انجام شیفت دوم حضوری در همان بیمارستان به جای پرستاری که استخدام نشده است اما با یک حقوق ثابت.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  ایلنا، در روزهای ابتدایی هفته جاری، پرستاران در استان‌های مختلف تجمع اعتراضی ترتیب دادند؛ جواد توکلی، فعال صنفی کادر درمان، در ارتباط با مطالبات این اعتراضات صنفی می‌گوید: امروز هیچ مقام مسئول و هیچ نهاد و سازمانی را نمی‌توانید بیابید که ادعا کند در جریان خواسته‌ها و مطالبات قانونی و بر حق پرستاران نیست. پرستاران تمام راه‌های رفتنی را پیشتر رفته‌اند و تمام گفتنی‌ها را قبل از این‌ها گفته‌اند.

او افزود: مدت‌ها مطالبه‌گری از نهادهای مسئول و پاسخگو به یک پاسخ رسید: نظام سلامت و در راس آن وزارت بهداشت دچار تعارض منافع و پزشک‌سالاری محض است که گویا زور هیچ کس به چنین مافیایی نمی‌رسد. در جایی که علاوه بر حقوق ۲۰ درصدی، تعرفه ی ۴۶ درصدی (جمعا ۶۶ درصد) برای گروهی خاص به تصویب می‌رسد و گروهی دیگر با داشتن مسئولیت و فشار کاری فراوان، ساعتی ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان حقوق و تعرفه‌ی ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی با انواع قید و شرط دریافت می‌کنند، می‌توان به عمق فاجعه‌ی تبعیض پی برد.

به گفته توکلی، در پرستاری چیزی بنام اضافه کاری به معنای آنچه در ادارات مرسوم است وجود ندارد؛ چراکه اضافه کار پرستاری یعنی انجام شیفت دوم حضوری در همان بیمارستان به جای پرستاری که استخدام نشده است اما با یک حقوق ثابت؛ کار دو پرستار را یک پرستار انجام می‌دهد اما یک حقوق می‌گیرد!