رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفته‌های خود درباره به صفر رسیدن بیکاری در تبریز و تبدیل شدن این شهر به شهری بدون بیکار را تشریح کردچ

به گزارش جارچی اخبار، یونس ژائله، اظهار کرد: اکنون در تبریز کارگر پیدا نمی‌شود و صاحبان کسب و کارها مجبورند برای تامین نیروی کار مورد نیاز از اداره کار کمک بگیرند.

وی افزود: آمار دقیقی در این زمینه در اختیار ما نیست اما در شهر تعداد زیادی تابلو‌های استخدام نصب شده است. شرکت‌های مستقر در تبریز حتی حاضر هستند تا چند میلیون بالاتر از حداقل حقوق تعیین شده توسط وزارت کار دستمزد پرداخت کنند اما با این وجود همچنان با کمبود نیروی انسانی در همه حوزه‌ها روبه‌رو هستند. این مشاهدات حاکی از بالا بودن فرصت‌های شغلی در تبریز است.

ژائله تصریح کرد: تقویت بخش خصوصی در یک سال گذشته به این دستاورد انجامیده است؛ اگر از بخش خصوصی حمایت شود هم اشتغال می‌آفریند و هم تولید و صادرات را توسعه می‌دهد. ۹۵ درصد اقتصاد در استان آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است.

وی همچنین از غذا، فولاد و ماشین‌سازی به عنوان صنایعی یاد کرد که بیش‌تر از دیگر صنایع در تبریز توسعه‌یافته‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز درباره وضعیت پیشرفت طرح تولید خودرو در شرکت شیرین عسل نیز گفت: طرح در حال انجام است و انشالله در آینده خبرهای مربوط به آن منتشر می‌شود.