امام جمعه موقت مراغه با تاکید بر اینکه در انتخابات ۱۱ اسفدماه نباید تماشاگر باشیم، گفت: مشارکت انتخاباتی اثر داخلی و خارجی دارد و حقوق شهروندی ما هم ایجاب می‌کند که به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنیم.

به گزارش جارچی اخبار، حجت‌الاسلام حمید محمدی‌راد در خطبه‌ دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: اگر انتخابات در کشوری برگزار نشود یا کم رنگ باشد، یک عده برای خودشان حیات خلوت درست کرده و کیسه‌هایشان را به بیت‌المال وصل می‌کنند.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبری کسانی که می‌خواهند تغییر سالم در کشور ایجاد کنند، باید از فرصت انتخابات بهره بگیرند و تنها از این طریق می‌توان به شایسته‌سالاری و رفع مشکلات رسید.

«حجت‌الاسلام محمدی‌راد» با بیان اینکه به طور متوسط برای هر صندلی مجلس دوازدهم ۴۰ نفر رقابت می‌کنند، افزود: شرکت در انتخابات اقتدارآفرین و امنیت‌آفرین بوده و فرصت برای مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم است.

امام جمعه موقت مراغه تصریح کرد: مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات ۱۱ اسفندماه، دشمنان را مایوس کرده و پیام وحدت ما را به جهانیان ارسال می‌کند.

«حجت‌الاسلام محمدی‌راد» همچنین رعایت اخلاق انتخاباتی را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: داوطلبان در رقابت‌های انتخاباتی تنها خودشان را معرفی کرده و از تخریب سایر داوطلبان دوری کنند.

آمریکا با وتو آتش‌بس در غزه برای اسراییل مجوز قتل‌عام صادر کرد

امام جمعه موقت مراغه همچنین با اشاره به اینکه آمریکا در این هفته برای سومین‌بار قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کرد، افزود: این کشور استکباری با این کار مجوز قتل‌عام و کودک‌کشی در غزه را صادر کرد.

«حجت‌الاسلام محمدی‌راد» افزود: انگلیس و آلمان اینبار برخلاف گذشته از وتو آتش‌بس در غزه خجالت کشیده و آمریکا را همراهی نکردند.

وی اضافه کرد: وقایع غزه به خوبی نشان می‌دهد که ما باید روز به روز از نظر نظامی قوی‌تر شویم وگرنه هیچ کشوری در دنیا به ما دلسوزی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر اسراییل بتواند به کشورمان حمله کند، صرفا خودمان باید توان ایستادگی داشته باشیم و بر همین اساس نباید کاری بکینم که اقتدارمان تضعیف شود.

وی این را هم بیان کرد که به فرموده مقام معظم رهبری، غزه مسئله اول جهان اسلامی است و جنایتی وجود ندارد که علیه مردم غزه اعمال نشود تا جایی که تمام مقررات جنگی طی چهار ماه گذشته زیرپا گذاشته شده است.

سربازان گمنام امام زمان (عج) همیشه بیدار هستند

امام جمعه موقت مراغه به فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت ولی‌عصر (عج) هم اشاره و بیان کرد: این میلاد با برکت فرصتی برای قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند؛ همان جانبرکفانی که همیشه بیدار هستند و امنیت کشور را مرهون رصد اطلاعاتی آنان و اقدام به موقع نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.

امام جمعه موقت مراغه در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان بدون اشاره به جزئیات ، به درگیری اخیر طرفداران دو داوطلب انتخابات مجلس دوازدهم در این حوزه انتخابیه اشاره کرد و از آنان خواست تا اخلاق انتخاباتی را مورد توجه قرار دهند.