استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص تخلفات رانندگی و کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای در جامعه تاکید کرد و گفت: تخلفات رانندگی باید با فرهنگ سازی و آگاه سازی کمتر شود.

به گزارش جارچی اخبار، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رانندگی درست بسیار مهم است و می‌تواند برای حفظ جان مردم موثر باشد، اظهار کرد: باید سیاست ما به گونه‌ای باشد که مردم مسیر را جزیی از سفر بدانند و در طول سفر و طی راه با سرعت بالا رانندگی نکنند.

وی به کیفیت کم خودروها و افزایش کیفیت آنها اشاره کرد و افزود: قبل از سفر نیز مردم باید معاینه فنی خودروی خود را انجام دهند و با تجهیزات لازم سفر کنند از سویی نقاط حادثه خیز هم بخشی از این سفر است که باید دستگاه‌های خدمات رسان به طور عاجل این نقاط را بررسی و رفع خطر کنند.نقاط حادثه خیز هم بخشی از سفر است که باید دستگاه‌های خدمات رسان به طور عاجل این نقاط را بررسی و رفع خطر کنند.

در بخش درون شهری یک نفر فوتی هم غیرقابل پذیرش است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بخش درون شهری در واقع حتی یک نفر فوتی غیرقابل پذیرش است و باید با اقدامات جهادی در این مورد اقدام شود گفت: از تمام دستگاه‌های خدمات رسان، نظارتی و اجرایی که برای آرامش مردم شبانه روزی تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنم.

رحمتی گفت: فلسفه تشکیل این جلسه که جان مردم و کاهش تلفات و تصادفات است موضوع بسیار مهم می باشد و باید تعداد فوتی‌ها و تصادفات ما کاهشی شود همچنین اگر برنامه ریزی‌ها کارشناسی شده باشد و اقدام واکنش سریع صورت پذیرد می‌توانیم حوادث را سریعا جبران کنیم.

وی افزود: در طرح نوروزی تلفات و فوتی‌های نشان از فوت بیش از ۳۰۰ نفر در سطح کشور دارد.

وی گفت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته سه موج سفر خواهیم داشت و باید آمادگی خود را حفظ کنیم در موج اول سفرها نتایج قابل قبول و رضایت بخش نیست باید یکسری اقدامات لازم انجام شود تا به حداقل تصادفات برسیم.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: برای شرایط بارانی هم نیازمند برنامه ریزی مضاعف هستیم و برای پیک دوم و سوم نیازمند همراهی صدا و سیما و رسانه‌ها هستیم تا اطلاع رسانی لازم انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه جلسه دستور تجهیز قسمتی از بخش حادثه خیز ورودی شهرستان شبستر به نیوجرسی را به فرماندار این شهرستان صادر کرد تا از سوانح بعدی در این قسمت جلوگیری شود.

۷۲ راهدارخانه در آذربایجان شرقی تا ۱۵ فروردین آماده خدمت شبانه روزی

علی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: در استان ۱۴ هزار کیلومتر جاده داریم که یکهزار و ۷۰۶ کیلومتر راه‌های شریانی است و ۷۲ راهدارخانه در سطح استان تا ۱۵ فروردین آماده خدمت شبانه روزی برای ارائه خدمات جاده‌ای به هموطنان هستند.

سرهنگ محمد خشتگر معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی نیز گفت: ما در راستای کاهش تصادفات به نتیجه مطلوب نرسیده ایم با اینکه همه دستگاه‌ها در حال آمادگی کامل هستند اما باید برای پیشرفت در این بخش و کاهش تصادفات با فناوری‌های نوین اقدام کنیم.

سرهنگ فریدون قنبرزاده رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی هم گزارشی از آمار جان باختگان طرح نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش درون شهری ارائه کرد و گفت: برخورد با رانندگان متخلف در این طرح ۱۴ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ حبیب آبراهه رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: امسال ۲۰۵ تیم عملیاتی در سطح استان فعال هستند و از ۲۴ اسفند طرح نوروزی شروع شده و طی تصادفات درون و برون شهری حادث شده ۲۰ مورد فوتی را شاهد بودیم که در همین راستا ۲۵۲ دستگاه خودروی حادثه ساز توقیف شدند.