دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: به واسطه استمرار، تاکید و پایه‌ریزی سال‌ها پیش رهبر انقلاب امسال می‌بینیم نزدیک ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان که یک مجرای اصلی ورود نخبگان به اقتصاد کشور است تشکیل شده است.

به گزارش جارچی اخبار،  سید احمد عبودتیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و فرارسیدن نوروز، با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: سنت نامگذاری سال‌ها که رهبر انقلاب از ابتدای زعامت خود بنا کردند، در کنار افق نگاری‌های بلند مدتشان و طراحی که معمولاً مثل بیانیه گام دوم و یا سندهای بالادستی برای چند سال طراحی انجام می‌شود، یک کار ویژه هم است که آیا ما در این مسیر درست حرکت می‌کنیم یا نه.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت اضافه کرد: وقتی یک شعاری در جامعه اعلام می‌شود اولین مسأله آن این است که مردم و اهل فکر به آن فکر می‌کنند و گفت‌گو می‌کنند و مفاهمه شکل می‌گیرد. وقتی مفاهمه شکل گرفت، تبدیل به اراده و خواست عمومی می‌شود وقتی مردم به آن فکر کردند و تبدیل به اراده جمعی شد، حرکت عمومی شکل می‌گیرد پس رهبری قصد دارند که به افکار عمومی جهت بدهند.

وی با اشاره به نامگذاری یکی از سالها به نام تولید دانش‌بنیان، ادامه داد: به واسطه استمرار، تاکید و پایه‌ریزی سال‌ها پیش رهبر انقلاب امسال می‌بینیم نزدیک ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان که یک مجرای اصلی ورود نخبگان به اقتصاد کشور است تشکیل شده است.

عبودتیان گفت: اینکه رهبر انقلاب سالهاست که بر موضوع اقتصادی تمرکز دارند و خصوصاً ۶ سال اخیر بر کلمه تولید تاکید دارند، رهبر انقلاب همه ما را متوجه به عظیم‌ترین جنگی که وجود دارد می‌کنند. بعد از انقلاب با جنگ تحمیلی مواجه شدیم و پس از آن با جنگ نرم مواجه شدیم و این مبارزه فرهنگی در مساجد و هیأت‌ها نهادینه شده است. حضرت آقا ما را متوجه جنگ اقتصادی می‌کند ایشان ضمن اینکه تأکید می‌کنند یک عرصه‌ای است که دشمن همه جانبه تحریم می‌کند و ارزش پول را پایین می‌آورد از ورود یک سری کالاهای اصلی جلوگیری می‌کند و در فرهنگ مصرف دستکاری می‌کند و تجویز فرهنگی می‌کند. ضمن همه این‌ها نسخه هم می‌دهند؛ اقتصاد مقاومتی نسخه رهبر انقلاب در برابر تحریم‌ها و فروپاشی اقتصادی از سوی دشمن است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت اضافه کرد: در مسئله اقتصاد نیازمند نسخه بومی هستیم. حضرت آقا نسخه بومی خود را فعالانه نه منفعلانه و بر اساس تجربیات انقلاب اسلامی این می‌بینند که در بزرگترین تهدید نظامی یعنی جنگ تحمیلی در مقابل چندین کشور، امروز به یک کشوری تبدیل شده ایم که در بازدارندگی نظامی حرف اول را در منطقه می‌زند.

وی گفت: تهدیدی که می‌توانست کشور ما را ویران کند به فرصت تبدیل شد و به کشور مقتدری تبدیل شدیم که امروز سر دادن سلاح به کشورهای همسایه درباره آن بحث وجود دارد.