مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در روزهای سپری شده از اجرای طرح نوروزی امسال، ۱۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری در داخل و خارج استان سفر کردند.

به گزارش جارچی اخبار، اورجعلی علیزاده، روز شنبه با بیان اینکه طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفند آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه می یابد، یادآور شد: در استان ۱۴ پایانه مسافری در ایام تعطیلات نوروزی برای ارایه خدمات به مسافران فعال است.

وی افزود: ۶۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده ای این استان در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران درون و برون استانی خدمات ارایه می‌کنند که از این تعداد ۳۰۰ دستگاه برای سفرهای برون استانی در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: در اجرای طرح نوروزی و از ۲۴ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین امسال، بیش از ۹ میلیون و ۵۷۵ هزار تردد خودرو در راه‌های مختلف استان ثبت شد.

علیزاده با بیان اینکه این تعداد تردد خودرویی توسط ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در راه های استان ثبت شده است، افزود: در این بازه زمانی از مجموع ترددهای خودرویی در راه های ارتباطی استان، ۵۹۶ هزار و ۲۰۰ تردد ورودی و ۵۴۹ هزار و ۵۰۰ تردد خروجی ثبت شده است.

وی اظهار کرد: پرترددترین راه های استان در این ایام، مسیرهای رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی(تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی و صوفیان – تبریز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی، بیشترین ورودی ها به استان از مسیرهای میاندوآب- ملکان، آزادراه تبریز- زنجان و جزیره اسلامی- تبریز ثبت شده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.