رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از ۵ استان متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای عملیاتی این جمعیت به ۸۰۰ نفر امدادرسانی کردند.

به گزارش جارچی اخبار، بابک محمودی افزود: از پنجم تا ششم فروردین ماه ۱۴۰۳، ساعت ۰۵:۳۰ دقیقه ۵ استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این بین نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۰۰ نفر در عملیات سیل، آبگرفتگی و کولاک در امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۵۱ نفر از متاثرین نیز اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۵ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران هلال احمر آب ۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند، همچنین ۲۲۷ کیلوگرم نایلون، ۴۴۵.۱۲۳ تخته پتو، ۱۲ ست شستشو ۶۲ بسته غذایی، ۱۲ تخته موکت، ۳ دستگاه چادر ۳۰ قرص نان در بین متأثرین توزیع شد.

وی اضافه کرد: ۱۸ تیم عملیاتی متشکل ۵۸ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: به هموطنان توصیه می‌شود سفرهای نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند. و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.