پلیس راهور فراجا اعلام کرد: حجم کل تردد جاده‌ای از ۲۴ اسفند تاکنون، ۳۷۰ میلیون تردد است که متوسط تردد روزانه ۲۶ میلیون تردد بوده و نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

بپلیس راهور،  استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان به ترتیب بیشترین تصادفات منجر به فوتی را در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ داشتند.

بر اساس این آمار، تعداد تصادفات فوتی در این مدت ۴۸۴ فقره و متوفی ۵۸۵ نفر اعلام شد همچنین تعداد تصادفات جرحی ۱۲ هزارو ۴۷۲ فقره و مجروحان ۱۵ هزار و ۵۷۴ تعداد و تصادفاتی که منجر به خسارت شده ۶۵۰ هزار ۸۳ فقره اعلام شده است.

مطابق اعلام پلیس راهور، استان‌های پر حادثه فوتی به ترتیب کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان اعلام شده است و بیشترین تردد و فراوانی مسافران نوروزی در استان‌های مازندران با ۳۱۲ هزار خودرو، گیلان با ثبت ۲۳۲ هزار خودرو و خراسان رضوی با ورود ۷۸ هزار خودرو بوده است.

آخرین وضعیت محورهای شمالی

براساس اعلام پلیس راهور محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است و ترافیک در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال)

حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه سنگین گزارش شده است همچنین در مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا تویر و هزارچم تا سیاه بیشه ترافیک سنگین است و در آزادراه تهران – شمال مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل تونل البرز تا انتهای آزادراه هم ترافیک سنگین گزارش شده است. در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت مسیر(رفت و برگشت) تردد روان گزارش شده است.