رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد در برخی استان‌های کشور تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، صادق ضیائیان، درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور توضیخ داد: امروز (شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳) در استان‌های اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان شاهد بارش باران، وزش باد و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم بود.

وی افزود: برای روزهای یکشنبه (۱۲ فروردین) و دوشنبه (۱۳ فروردین) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، برخی نقاط استان کرمان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، ارتفاعات کرمان، جنوب غرب اصفهان، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه (۱۵ فروردین) ابرناکی و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق در کرمان، فارس، غرب و شمال هرمزگان و بارش پراکنده در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس ادامه خواهد داشت. همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک خواهیم داشت که باعث کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان شهر تهران فردا (۱۲ فروردین) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش سرعت باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و طی روز دوشنبه (۱۳ فروردین) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش سرعت باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان اظهار داشت: طی فردا و پس‌فردا (۱۲ و ۱۳ فروردین) بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین و اردبیل با کمینه دمای ۲- درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.