رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران در اغلب نقاط کشور طی امروز تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، صادق ضیائیان،درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور توضیح داد: طی امروز (دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳) در استان‌های خراسان شمالی، نیمه‌شمالی خراسان رضوی، گلستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، برخی نقاط کرمان، ارتفاعات مرکزی البرز در برخی ساعات شاهد بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی خیزش گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: برای روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) در نواحی مرکزی کرمان، برخی نقاط فارس، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز چهارشنبه (۱۵ فروردین) در برخی نقاط استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، شمال و شرق فارس، ارتفاعات مرکزی البرز در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز پنجشنبه (۱۶ اسفند) در گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب یزد و ارتفاعات مرکزی در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی خیزش گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز جمعه (۱۷ اسفند) در شمال شرق کشور در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی خیزش گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ رخ خواهد داد.

ضیائیان در پایان با بیان این که طی امروز و فردا در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خواهیم داشت، اظهار داشت: طی امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه ۱۳ و ۱۴ فروردین ۱۴۰۳) اهواز با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد و زنجان با کمینه دمای ۱- و ۱ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.