تیم فوتبال سپاهان اصفهان در چارچوب دیدار معوقه از هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میهمان تراکتور است.

به گزارش جارچی اخبار، دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان در چارچوب دیدار معوقه از هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، چهارشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار می‌شود.

این دیدار به دلیل حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد و حالا در شرایط بسیار حساسی برگزار می‌شود. دو تیم برای کسب رتبه سوم و نزدیک شدن به کورس قهرمانی رقابت تنگاتنگی دارند و بدون شک شکست در این دیدار در جایگاه آن‌ها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

در حال حاضر تراکتور با یک بازی کمتر نسبت به رقبا با ۳۸ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و ۸ امتیاز با استقلال صدرنشین اختلاف دارد، در مقابل سپاهان با ۲ بازی کمتر و با ۳۷ امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفته است. طلایی‌پوشان با برتری در ۲ دیدار معوقه خود می‌توانند به ۳ امتیازی صدر جدول برسند.

همواره دیدارهای سپاهان و تراکتور از جذابیت و حساسیت بالایی برخوردار بوده و البته حواشی خاص خود را هم داشته و در روزهای گذشته هم مسئولان ۲ باشگاه نسبت به شرایط برگزاری مسابقه و احتمال تکرار حواشی دیدارهای اخیرشان واکنش نشان داده‌اند. دیدار رفت دو تیم با برتری ۳ بر یک طلایی پوشان در نقش جهان به پایان رسید و حالا تی‌تی‌ها با انگیزه گرفتن انتقام پا به این دیدار می‌گذارند.

در ترکیب دو تیم ۵ بازیکن حضور دارند که سابقه پوشیدن پیراهن رقیب را در کارنامه خود دارند و قطعا تقابل آن‌ها مخصوصا در تبریز به جذابیت‌های این دیدار اضافه می‌کند. رضا اسدی بدون شک مهم‌ترین چهره این دیدار در تبریز خواهد بود، بازیکنی که فصل گذشته با توجه به اعتماد پاکو خمس در پست غیرتخصصی مهاجم، موفق شد عمللکرد درخشانی برای تراکتور داشته باشد و سرانجام با حواشی زیادی در پایان فصل راهی سپاهان شد، او در دیدار رفت موفق شد دروازه تیم سابق خود را باز کند.

 

کاوه رضایی دیگر بازیکن فصل گذشته تراکتور بود که راهی اصفهان شد، رضایی با انگیزه‌های بالا به فوتبال ایران برگشت اما در مقطعی از فصل گذشته از استقلال مانده و از تراکتور رانده شد تا سرانجام با حواشی و شکایت‌های زیادی از این تیم جدا شد و مطمئناً انگیزه خاصی برای اثبات شایستگی‌هایش در تبریز خواهد داشت. هادی محمدی مدافع فصل گذشته تراکتور نیز با حواشی زیاد رضایت‌نامه خود را از باشگاه دریافت کرد و راهی اصفهان شد، مدافعی قدیمی و سابق تی‌تی‌ها می‌توانست با بقا در تراکتور بازوبند کاپیتانی این تیم را از آن خود کند. فرشاد احمدزاده، شجاع خلیل‌زاده و رضا شکاری نیز دیگر بازیکنان دوتیم هستند که سابقه پیراهن رقیب را در کارنامه خود دارند.

شاگردان ژوزه مورایس بعد از ۵ شکست متوالی موفق شدند ۲ دیدار قبلی خود را با برتری پشت سر بگذارند و کمی از بحران خارج شوند. اما سرمربی پرتغالی برای چینش ترکیب اولیه تیمش با دردسرهایی مواجه است. سپاهان برای این دیدار ۵ بازیکن خود را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد. فرشاد احمدزاده به دلیل دریافت کارت قرمز در دیدار مقابل گل‌گهر و میلاد زکی‌پور به دلیل ۴ اخطاره شدن در این دیدار محروم هستند.

پیام نیازمند دروازه‌بان این تیم نیز که در دیدار مقابل گل‌گهر مصدوم شده بود و اردو تیم ملی را نیز از دست داده بود نیز هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده و قطعا در این دیدار حضور ندارد. آریا یوسفی و محمدجواد حسین‌نژاد، ۲ پدیده سپاهان هم که به دلیل مصدومیت در اردوی اخیر تیم ملی حضور نداشتند، هنوز به فرم ایده‌آل نرسیده‌اند. البته آخرین خبرها حاکی از آن دارد که حسین‌نژاد شاید بتواند بر روی نیمکت سپاهان قرار بگیرد و در صورت نیاز در نیمه دوم راهی میدان شود اما یوسفی هیچ شانسی برای حضور در این دیدار حساس ندارد.

 

با این تفاسیر به نظر می‌رسد مورایس سپاهان را با آرایش ۱-۳-۲-۴ روانه میدان کند. نیما میرزازاد در چارچوب دروازه طلایی‌پوشان مسئولیت حفاظت از دروازه این تیم را در غیاب پیام نیازمند بر عهده دارد. محمد دانشگر در کنار سیاوش یزدانی زوج خط دفاعی سپاهان را در این دیدار تشکیل می‌دهند. رامین رضاییان از جناح راست و علی احمدی ۲۰ ساله و جوان در جناح چپ خط دفاعی این تیم را تکمیل می‌کنند.

محمد کریمی در کنار امیدنورافکن خط میانی طلایی‌پوشان در این دیدار هستند و جلوتر از آن‌ها علی اضعر اعرابی، رضا شکاری و رضا اسدی پشت سر شهریار مغانلو ۱۱ بازیکن سپاهان را در این دیدار تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی سپاهان:

نیما میرزازاد، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، علی احمدی، محمد کریمی، امیدنورافکن، علی اضعر اعرابی، رضا شکاری، رضا اسدی و شهریار مغانلو.