رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر گفت: نماز روز عید فطر رأس ساعت ۸ صبح به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام علی نوری رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر امروز یکشنبه ۱۹ فروردین در نشست خبری ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران گفت: با اعلام عید فطر و رویت هلال ماه، به استقبال عید فطر می رویم که این روز عزیز و بزرگی است و پیشاپیش به همه مردم مسلمان تبریک می‌گوییم. نماز باشکوه عید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصلی امام خمینی (ره) و با حضور مردم برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، از اذان صبح، درب‌های مصلی امام خمینی باز می‌شود و از بعد از ساعت ۶ صبح مراسم و برنامه‌ها در جایگاه آغاز می‌شود.

نوری با بیان اینکه نماز راس ساعت ۸ صبح اقامه می‌شود،  افزود: ۱۳ درب در ۴ ضلع مصلی امکان ورود نمازگزاران را مهیا کرده است و امکان برگزاری نماز به صورت خانوادگی خواهد بود.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر گفت: خدمات دهی مترو هم از ۵ صبح روز عید آغاز می‌شود و خطوط متصل به مصلی، انتقال نمازگزاران را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه تدابیری برای استقرار خودرو‌های شخصی در ضلع شمال مصلی صورت گرفته است، افزود: در برخی میدان‌های اصلی، انتقال بوسیله اتوبوسرانی انجام می‌شود.

وی افزود: در ورودی مصلی امام خمینی، سکو‌های راهنما در خدمت نمازگزاران هستند و در ۴ ضلع، نمازگزاران را راهنمایی می‌کنند.

حجت الاسلام نوری چند توصیه به نمازگزاران کرد و گفت: نمازگزاران مُهر و سجاده شخصی داشته باشند و از آوردن وسایل حجیم پرهیز کنند. برای جلوگیری از ترافیک، خودروهای شخصی دورتر پارک شود و از وسایل نقلیه عمومی و قطار استفاده شود.

وی همچنین با تاکید بر حضور جوانان در مراسم نماز عید فطر افزود: برنامه ویژه‌ای هم برای روزه اولی‌ها تدارک دیده شده است.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر  گفت: پخش زنده در نقاط مختلف مصلی از طریق صدا و سیما انجام می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر گفت: محدودیت‌های ترافیکی و ملاحظات تردد و حمل و نقل نمازگزاران با همکاری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ساماندهی شده است که در نشستی به اطلاع خواهد رسید.