مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: مصرف گاز مشترکین استان در سال گذشته ۴۳ میلیون متر مکعب نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.

به گزارش جارچی اخبار، نادر کمالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی استان مصرف شد که ۲۰ میلیون متر مکعب نسبت به سال قبل آن کاهش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: موضوع مصرف بهینه گاز طبیعی که جزء منابع تجدیدناپذیر است، از اولویت‌های شرکت در بحث فرهنگ‌سازی و مسئولیت‌های اجتماعی است و ضرورت دارد در تمامی حوزه‌های انرژی آب و برق و گاز اصل صرفه‌جویی رعایت شود.

کمالی گفت: به رغم افزایش تعداد مشترکین در بخش های خانگی، صرفه جویی اتفاق افتاده در سایه همراهی و همیاری همگانی است.

وی افزود: هم اکنون یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۹۸۲ مشترک گاز طبیعی در استان وجود دارد و پایداری گاز مصرفی این تعداد مشترک، در نتیجه تلاش شبانه روزی همکاران این شرکت محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: زمان بهره مندی مشترکین از آسایش و گرمای گاز در شب های زمستان، همکاران عملیاتی این شرکت در سردترین ساعت های شب با حضور در ایستگاه های گازرسانی بحران ها را مدیریت و پایداری گاز را حفظ کرده اند.
کمالی ادامه داد: تجهیزات به روز و مانتیورینگ و رصد مداوم ایستگاه های گازرسانی از طریق سامانه های نرم افزاری و استقرار اطلاعات مکانی مشترکین از طریق سامانه GIS از دیگر مزیت های شرکت در حفظ پایداری گاز طبیعی است.