تیم ملی فوتسال تاجیکستان موفق شد با نتیجه ۲ بر یک افغانستان را مغلوب کند و جواز حضور در جام جهانی را کسب کند.

به گزارش جارچی اخبار، اولیم دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه به وقت ایران بین تیم های ملی افغانستان و تاجیکستان برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک تاجیکستان به پایان رسید.

تیم ملی تاجیکستان با شگفتی‌سازی موفق شد به این مرحله صعود کند، تاجیک‌ها در گروه C این رقابت‌ها بالاتر از تیم‌های قرقیزستان، ژاپن و کره‌جنوبی به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. در مقابل افغانستان در گروه D این رقابت‌ها بعد از تیم ملی فوتسال ایران و بالاتر از تیم‌های کویت و بحرین به عنوان تیم دوم پا به این مرحله گذاشت.

هیچ کدام یک از این تیم‌ها سابقه حضور در مرحله نیمه‌نهایی را نداشتند و در صورت برتری می‌توانستند جوار حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را نیز کسب کنند که دست‌آور بسیار مهمی برای آن‌ها در تاریخ فوتسال کشورشان خواهد بود.

تاجیکستان بازی را بهتر آغاز کرد و در ۱۰ دقیقه ابتدایی نیمه اول تیم برتر زمین بود اما علیرضا جعفری دروازه‌بان افغانستان بارها با واکنش‌های خود مانع از باز شدن دروازه این تیم شد، در ادامه افغانستان موفق شد سوار بر بازی شود و موقعیت‌های زیادی را بر روی دروازه تاجیکستان ایجاد کرد، حالا نوبت درخشش بیکمارادوف دروازه‌بان تاجیکستان بود که یک‌بار با چاشنی شانس و بخورد توپ به تیرک دروازه تاجیکستان را بسته نگه داشت.

 

 

سرانجام دروازه افغانستان در دقیقه ۱۸ نیمه اول باز شد، رضا حسین‌پور به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا نیمه اول با برتری یک بر صفر تاجیکستان به پایان رسید. افغانستان در همان ابتدا نیمه دوم موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. اکبر کاظمی با یک ضربه تماشایی دروازه تاجیکستان را باز کرد و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا برنده این دیدار در ۲ وقت اضافه ۵ دقیقه‌ای مشخص شود.

فیصل سرداروف موفق شد از روی نقطه پنالتی دوم دروازه افغانستان را باز کند

با این نتیجه تیم ملی تاجیکستان موفق شد به مرحله نیمه نهایی صعود کند و برای اولین‌بار در تاریخ این کشور راهی جام جهانی فوتسال شود، این تیم باید در مرحله نیمه به مصاف برنده دیدار تایلند و عراق برود.