مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: جایگاه پرسپولیس چه من باشم و چه نباشم باید بالا باشد. دغدغه مدیر نباید این باشد که پول بدهی را از چه محلی پرداخت کند و با این همه پرونده بدهی چه کار کند.

به گزارش جارچی اخبار، آئین واگذاری مالکیت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) در ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این مراسم «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «ابراهیم بازیان» سرپرست سازمان خصوصی سازی، «رضا درویش» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، «علی خطیر» مدیرعامل استقلال، «مهدی محمدنبی» نایب رئیس فدراسیون فوتبال و «مصطفی زارعی» رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال حضور دارند.

اواخر فروردین سال ۱۴۰۳، سازمان خصوصی‌سازی آگهی واگذاری سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را منتشر و قیمت پایه و شرایط عرضه سهام این باشگاه‌ها را اعلام کرد.

پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح روز دوشنبه در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همیشه می‌شنیدیم سرخابی ها را واگذار می‌کنند اما یک کار غیرممکن انجام شد و یکی از کارهای بزرگی که بعد از انقلاب صورت گرفت همین بود. یکی از الزامات مجوز حرفه‌ای بحث مالکیت بود. این واگذاری نشان دهنده اراده همت مسئولان بود و زحمات طاقت فرسایی کشیده شد؛ هم وزارت ورزش و هم وزارت اقتصاد و دارایی. قبل از مالکیت بحث بدهی بود که همیشه مشکل‌ساز بود و باشگاه‌ها با مشکلات بزرگی همیشه دست و پنجه نرم می‌کردند که خدا را شکر با واگذاری بحث مالی باشگاه‌ها هم رفع خواهد شد.

وی در رابطه با اینکه آیا به کار خود در سمت مدیرعاملی باشگاه ادامه می‌دهد؟ گفت: فعلا زود است که بخواهیم در این رابطه صحبت کنیم. به هر جهت همه این مدیران به دنبال بالا بردن کیفیت باشگاه هستند که هواداران را خوشحال کنند. به طور قطع از نظرات کارشناسان استفاده می‌کنند تا بهترین گزینه را انتخاب کنند. مهم این است که جایگاه پرسپولیس بالا باشد چه من باشم و چه نباشم. دغدغه مدیر نباید این باشد که پول بدهی را از کجا پرداخت کند و با این همه پرونده بدهی چه کار کند.

مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به سوالی درباره شایعه حضور علی دایی در پرسپولیس و همچنین تمدید قرارداد اوسمار عنوان کرد: با اوسمار صحبتی درباره وضعیت تیم و دو بازی آینده داشتیم. قرار شد بعد از بازی با سپاهان برنامه‌اش را بدهد. او قبل از این هم نشان داده مربی بزرگ و با درکی است، ضمن اینکه بسیار با باشگاه و بازیکن همراه است. قطعاً اولین گزینه‌ای ما که به آن فکر می‌کنم اوسمار است. پرسپولیس خانه دایی است. ما با او مشورت هم می‌کنیم. آخرین صحبتی که با دایی چند ماه پیش داشتم اصلاً بحثی برای حضور در فوتبال نداشت