مدیرکل استاندارد یزد گفت: در نیمه اول امسال ۱۱۴ پروانه تایید صلاحیت مسئول کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان صدور، تمدید و تجدید شده است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، «محمد رضا زارع بنادکوکی» با اشاره به « روز ملی کیفیت» گفت: در نیمه اول امسال ۱۱۴ پروانه تایید صلاحیت مسئول کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان صدور، تمدید و تجدید شده است.

مدیرکل استاندارد یزد افزود: از تعداد گفته شده  ۷۴پروانه مربوط به تایید صلاحیت مسئولین کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی و ۴۰ پروانه مابقی در ارتباط با تمدید و تجدید بوده است.

وی ادامه داد: طی همین مدت ،درخصوص مسئولین کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان، حدود ۱۲ مورد عزل و استعفا را نیز شاهد بوده ایم.

این مسئول تاکید کرد: صدور پروانه تایید صلاحیت مسئول کنترل کیفیت حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی واحدهای مرتبط  نیز از جمله وظایف  این اداره کل است که در شش ماهه ابتدای امسال، با معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، یک مورد را در عملکرد خود داریم.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در خصوص عملکرد مسئولین کنترل کیفیت گفت:این عزیزان در نظارت غیر مستقیم ما بر واحدهای تولیدی، نمایندگان و چشم بینای اداره کل هستند و فرآیند تولید را از ابتدای ورود مواد اولیه به انبارهای کارخانه،فرآوری و ساخت و در نهایت بسته بندی و انبارش را زیر نگاه های تیز بین خود دارند و تمامی مراحل کار از نمونه گیری و به ویژه آزمون را ثبت می کنند.

لازم به ذکر است، هرساله مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی توسط اداره کل استاندارد استان یزد و انجمن مسئولین کنترل کیفیت مورد ارزیابی عملکرد قرار می گیرند و با توجه به امتیازهای کسب شده، به عنوان مسئول کنترل کیفیت نمونه کشوری و استانی معرفی می شوند که این استان به مناسبت روز ملی کیفیت امسال، چهار نفر مسئول کنترل کیفیت برگزیده داشته است.