استاد حوزه و دانشگاه گفت: خطبه غدیر توسط پیامبر اسلام(ص) در واقعه غدیر،  مملو از لطائف و فراتر از یک خط و صفحه است که در آن یک سری مباحث مخفی وجود دارد که باید استنباط شود.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام عبدالحمید مردانی روز دوشنبه در آیین جشن غدیر در مصلای جمعه گناوه افزود: غدیر یک حادثه بسیار عظیم و مهم در طول تاریخ است که کسی نمی‌تواند اصل وقوع این قضیه را از هر قشر و گروهی باشد منکر شود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: واقعه غدیر که به موضوع امامت امیرمومنان و جانشینی پیامبراکرم(ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: همانگونه که دین مبین اسلام در جاهای مختلف اقدام به معرفی الگوی شخصیتی و صفات  می کند، حضرت محمد(ص) نیز در خطبه غدیر ، دست حضرت علی (ع) را بالا برد و به عنوان جانشین معرفی کرد.

مردانی گفت: عید غدیر، از بزرگترین اعیاد مسلمان و شیعیان ، عید تثبیت ولایت و بصیرت است که اگر تعقل در آن نداشته باشیم دین و ناموس و عفت و انسانیت مان را از دست می دهیم.

وی بیان کرد: دشمن برای پیاده کردن اهداف شوم خود الگوهایی که در دین مبین اسلامی معرفی شده را از طریق نفوذ در مسایل دینی و مذهبی با بهره گیری از شبکه های مجازی و ماهواره تخریب می کند و باید در قبال این ترفند مقابله به مثل کرد.

در این آیین معنوی برنامه های شاد و مختلفی شامل سرود ، مولودخوانی، مداحی، مسابقه و شعر در وصف غدیر اجرا و اطعام علوی توزیع شد.