مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام در حاشیه همایش آموزشی، ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: هشت هلدینگ و شرکت بزرگ کشور در این همایش شرکت کرده اند و نوین ترین کودهای کشاورزی را به کارگزاران و کشاورزان معرفی و عرضه می کنند.

به گزارش جارچی اخبار، مهدی جمالی افزود: این کودها با فناوری های نانو در جهت بهبود تغذیه گیاهی و با هدف افزایش بهره وری با کیفی و تامین امنیت غذایی تولید شده اند که در این همایش ها کودهای جدید به کارگزاران و کشاورزان معرفی می شود.

وی افزود: آشنایی کارگزاران و توزیع کنندگان کودها با جدیدترین محصولات تولیدی کشور از اهداف عمده این همایش است و اطلاع رسانی های لازم به کشاورزان و کارگزاران انجام شده است.

جمالی  یادآور شد: شرکت های دانش بنیان استان که توان تامین مواد اولیه و دانش ساخت و تولید کود سموم نوین کشاورزی را دارند، با اخذ مجوز از ادارات صنعت، معدن و تجارت و استاندارد می توانند به عرصه تولید کود و سم با شیوه های نوین ورود کنند.

محمدمهدی سعیدی مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت : وزارت جهاد کشاورزی بستری را فراهم کرده که کشاورزان با مراجعه به سه هزار و ۵۰۰ کارگزار فعال کشور نسبت به تهیه کود‌های استاندارد و با کیفیت اقدام کنند.

وی افزود: در راستای طرح خودکفایی از کود‌های کشاورزی، حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان اقدام به برگزاری همایش‌های یک روزه در استان‌های مختلف کشور می‌شود.

سعیدی با اشاره به امکان برقراری ارتباط مستقیم کشاورزان با کارگزاران و شرکت های تولید کننده گفت: کشاورزان می توانند بدون واسظه کود مورد اطمینان خود را تهیه کنند که استفاده از کود استاندارد موجب افزایش بهره وری می‌شود.