مسئول برگزاری دومین دوره از مسابقات کشوری رزم پهلوانی «پرتوما» گفت: این رقابت‌ها ساعتی قبل در سالن شهید کنعانی مراغه با قهرمانی تیم الف آذربایجان‌شرقی پایان یافت.

به گزارش جارچی اخبار، کریم وکیلی شامگاه جمعه افزود: تیم الف آذربایجان‌شرقی در این رقابت‌ها ۷۴ امتیاز کسب کرد و تیم‌های فارس با ۶۶ و مازنداران با ۶۱ امتیاز نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

به گفته وی این مسابقات با حضور ۱۹۰ ورزشکار از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، گلستان، تهران، زنجان، گیلان، مازندران و فارس در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار شد.

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام مسولان امر نفرات برتر رده‌های نوجوانان و جوانان این مسابقات در رقابت‌های بین‌المللی حضور خواهند یافت.

وکیلی با بیان اینکه ورزشکاران این رشته زیر نظر انجمن‌های ورزش‌های رزمی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: این رشته ترکیبی از تکنیک‌های کشتی و رزم پهلوانی بوده و جذابیت‌های آن موجب گسترش روزافزونش شده است.

«اصغر شکری»، رئیس رزم پهلوانی پرتومای کشور پیش از این به گفته بود که حدود ۲۲ سال از تاسیس این رشته ورزشی در ایران می‌گذرد و «پرتوما» اکنون در ۱۵ کشور جهان طرفدار دارد.