شهردار فولادشهر گفت: با توجه به روند افزایش جمعیتی و رسیدن به جمعیت هدف ۳۰۰ هزار نفری با تکیه بر قابلیت های یک بخش از تقسیمات کشوری نمی‌توان آن را اداره کرد و باید به شهرستان تبدیل شود.

به گزارش جارچی اخبار، حسین ایزدی در نخستین همایش و نمایشگاه بانوان کارآفرین گفت: هم اکنون جمعیت فولادشهر بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر است و به سرعت شاهد رشد جمعیت هستیم که باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی از تخصیص یکی از طبقات فرهنگسرای غدیر زیر نظر شهرداری، برای مکان دائمی فروش محصولات خانگی بانوان کار آفرین فولادشهر خبر داد و اعلام کرد: حمایت از بانوان کار آفرین با همکاری و ورود جدی دستگاه هایی چون فرمانداری، شورای شهر، اداره کار، فنی و حرفه ای و دیگر بخش ها امکان‌پذیر است.
ایزدی به ۴۵ غرفه در این نمایشگاه و ۳۲۰ بانوی کار آفرین اشاره کرد و بیان داشت: این نمایشگاه مقدمه ای در راستای فعالیت های فرهنگی در مجموعه شهرداری است که پشتیبانی کردیم.

اتمسفر موجود در جامعه بر علیه کارآفرینی است

عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه گفت: سرانه کارآفرینی و اشتغالزایی یک شاخصه قدرت و توانمندی در هر کشوری است و این در حالی که اتمسفر موجود در جامعه بر علیه اکوسیستم کار و کار آفرینی است.
حامد سیفی نیز در این همایش با اشاره به اینکه “اشتغالزایی و کار آفرینی چرا؟ “اظهار داشت: سه اصل و سه راس مثلث کار آفرینی و اشتغال عبارت است از دولت و قوانین دولتی و مدیران دولتی وریل گذاری ها در راس اول ، نظام آموزشی و تعلیم کار آفرینی و اشتغال در مراکز آموزشی در راس دوم و در انتها جامعه و مردم قرار دارند.

وی با بیان اینکه امروزه در حالی ۸۰ درصد اشتغال در دست بنگاه های خرد و کوچک است که ۸۰ درصد حمایت های دولت از بنگاه های مادر، تبدیلی متوسط می‌شود که نقش ۲۰ درصدی در اشتغال و کار آفرینی دارند، ادامه داد: فرهنگ اشتغال و کار آفرینی باید از مهدکودک ها، مدارس و سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه ها کلید بخورد.

عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه گفت: برگزاری های رویدادهایی که کمک به بهبود اکوسیستم اشتغال و کارآفرینی بکند و از فعالان این حوزه تقدیر به عمل آید و مسایلشان دیده و نقاط ضعفشان بهبود یابد می تواند کارگشا باشد.