رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حدود ۲۸ میلیون دلار تیم ملی و باشگاه های ما در فیفا پول بلوکه شده دارند که بحث مسدودی‌اش ارتباط زیادی با فیفا ندارد.

به گزارش جارچی اخبار،  مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پیرامون وضعیت مالی فوتبال باشگاهی و ملی ایران اظهار داشت: امسال به آقای اینفانتینو گفتیم که به ما کمک کنند تا بتوانیم VAR را در فوتبال ثبت کنیم. حدود ۲۸ میلیون دلار تیم ملی و باشگاه های ما در فیفا پول بلوکه شده دارند که اگر چنین پولی وارد فوتبال ما شود، یک کار زیربنایی فوق‌العاده می‌توانیم انجام دهیم. پولی برای ما واریز نخواهد شد اما به پول‌های بلوکه شده ما اضافه خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: از طرف ایرانی و همچنین از طرف فیفا این علاقه نشان داده بود که آقای اینفانتینو با رئیس‌جمهور دیدار کنند. فیفا می‌داند وقتی بحث ارتقا و توسعه فوتبال در ایران است، آقای رئیس‌جمهور نقش اساسی به عنوان یک مقام اجرایی در کشور دارد. ارزیابی من از این دیدارها فوق‌العاده مثبت است. بحث مسدود شدن پول‌های فوتبال ایران ارتباط زیادی با فیفا ندارد و مربوط به بانک‌هاست.

تاج درباره رفع این مشکل عنوان داشت: رئیس‌جمهور به آقای اینفانتینو گفتند که اگر فوتبال از سیاست جداست، باید فیفا هم جلوی اتفاقات سیاسی را بگیرد و بلوکه شدن پول‌های فوتبال ایران در فیفا یک کار سیاسی است. قرار شد ۲ آبان سال ۱۴۰۲ یک نشست در پاریس برگزار شود و این مشکلات را حل کنیم. یک کارزار روابط فوتبال اروپا و آسیا در ۱۱ مهر در تاشکند برگزار خواهد شد که ایران نقش بزرگی در آن خواهد داشت.

وی درباره نصب VAR تأکید داشت: توانستیم با یک کار تیمی فوق العاده ظرف یک روز در آزادی این تکنولوژی را نصب کنیم. وسایل کامل VAR به اصفهان و نقش جهان رفت تا در آن جا نصب شود. درخواست به AFC دادیم که اگر قبول کنند این تجهیزات در ایران بمانند و ما پول های بلوکه شده زیادی در AFC هم داریم. در AFC ما حدود ۵ الی ۶ میلیون دلار پول بلوکه شده داریم. ما آدم خیلی وضع خوبی هستیم که هیچ چیزی نداریم!

رئیس فدراسیون فوتبال راجع به تعویق لیگ برتر هم گفت: مسئولیت برگزاری یا لغو بازی های لیگ برتر با ما نیست. وقتی ۳ باشگاه ما در لیگ قهرمانان حضور دارند و ۴ باشگاه هم حدود ۴ ملی پوش دارند، لیگ کلا درگیر این مسابقات خواهند شد. احتمالا قانون بازی‌های تیم های سه الی چهار ملی پوش لغو خواهد شد. لیگ ما باید با اروپایی ها آغاز و با آن ها هم تمام شود.