رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران در مناطق شرقی کشور طی امروز و بارش‌های پراکنده در روزهای شنبه و یکشنبه در سایر نقاط ایران خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور توضیح داد: امروز (جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، برخی نقاط یزد، کرمان و ارتفاعات شمال شرقی هرمزگان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و همچنین کاهش دما و در نقاط مستعد گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا (شنبه ۱۱ فروردین) در شمال استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران رخ خواهد داد و در روز یکشنبه (۱۲ فروردین) نیز در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز دوشنبه (۱۳ فروردین) در جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) علاوه بر مناطق فوق در استان‌های اصفهان، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان، جنوب مرکزی و شمال خراسان رضوی نیز بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور همچنین اظهار داشت: آسمان شهر تهران فردا (۱۱ فروردین‌) صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۱۲ فروردین‌) نیمه ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان با بیان این که طی دو روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود، عنوان کرد: طی فردا و پس‌فردا (شنبه و یکشنبه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین و اردبیل با کمینه دمای ۰ و ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.