مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سال جدید توسعه کانون‌های اجتماع محور و مردم محور در محلات و مناطق شهری تهران است.

به گزارش جارچی اخبار، حمید صاحب درباره تشکیل کانون‌های اجتماعی محله محور در سطح شهر تهران گفت: کانون‌های اجتماعی در هر محله شکل گرفته است. ما معتقدیم که هر خدمتی را که باید انجام دهیم ما نباید این کار را انجام دهیم بلکه باید زیر ساخت آن را فراهم کنیم و مردم را توانمند کنند تا بدانند و بخواهند و از خودشان مراقبت کنند بنابراین ما نیاز داریم به بسیج مردم و ما باید مردم را بسیج کنیم به تفکیک گروه‌های شهروندی تا خودشان برنامه‌های خودشان را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: بنابراین ما به سراغ مردم رفته‌ایم و همه فعالیت‌ها و برنامه‌هایمان را از طریق همین کانون‌های محله پایه و مردم پایه اجرا می‌کنیم. ۷ کانون در حال حاضر وجود دارد که یکی از این کانون‌ها در حوزه افراد دارای معلولیت است. این موضوع نیز فقط در حوزه فرهنگی اجتماعی نیست بلکه در همه شئونات یک شهروند تعریف شده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران درباره برنامه‌های پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۳ گفت: جنس کار ما فرهنگی است و از مسیر آموزش می‌گذرد. آموزش‌هایی که تاکنون ارائه شده است کمتر پایش شده است ما قصد داریم در سال جدید این آموزش‌ها را سازمان دهی و نظام‌مند کرده و پایش‌پذیر کرده و آن‌ها را پایش خواهیم کرد.

صاحب با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در سال جدید مشارکت مردم را در همه حوزه‌ها بیشتر کنیم، تصریح کرد: مهمترین کاری که در سال جدید ادامه خواهیم داد این است که کانون‌های اجتماع محورمان را که در سطح محله، منطقه شهری تعریف شده‌اند را توسعه خواهیم داد. همچنین توسعه آموزش های شهروندی از دیگر برنامه های ما است به طور مثال آموزش مهارت‌های رفتاری را برای دانش آموزان تعریف کرده‌ایم که با همکاری آموزش و پرورش انجام خواهد شد. همچنین در مراکز فرآموز طرحی برای مادرانی که دارای کودکان صفر تا شش سال هستند تدوین کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم با تامین اعتبار بخشی از این برنامه برای سال جدید اجرایی شود.