اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه امروز خود موارد مختلفی از جمله بندهای بودجه ۱۴۰۱ را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش جارچی اخبار، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز، اعضای شورا در دستور شماره ۱، نامه فرمانداری با موضوع بودجه سال ۱۴۰۱ را بررسی کردند.
در خصوص بند ۱ بودجه۱۴۰۱ مصوب شد که شورای شهر بر مصوبه خود اصرار و با استناد به بخشنامه بودجه‌ای وزارت کشور، توضیحات لازم را به هیئت تطبیق ارائه کند.
در بند ۲ مصوبات بودجه سال ۱۴۰۱، در خصوص بودجه مرکز  پژوهش‌ها، که در سال‌های گذشته در ذیل بودجه شورا ارائه می‌شد، مصوب شد این بودجه در قالب بودجه تحقیقاتی شهرداری تبریز ارائه شده و شهرداری موظف به اخذ شناسه برای این ردیف شد.
دستور شماره ۲ جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص نامه فرمانداری مبنی بر بودجه مصوبه  شرکت بهره‌برداری و سازمان مترو و کشتارگاه صنعتی تبریز که اعضای شورا بر مصوبه خود اصرار کردند.
همچنین در خصوص هزینه‌کرد کمک‌های بلاعوض، مصوب شد شیوه‌نامه‌ای در این راستا تدوین شود.
در خصوص کمک ۵۰ میلیاردی بلاعوض به شهروندان که بند دیگر نامه فرمانداری است و مغایر با قانون تشخیص داده شده است، شورای شهر بر مصوبه خو تاکید کرده و تدوین شیوه‌نامه کمک‌های بلاعوض را در دستور کار قرار می‌دهد.
همچنین موضوع تخفیف عوارض محلی در این بند، با عنوان کاهش مبنای محاسبه اصلاح شد.

دستور شماره ۳ جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز مربوط به بررسی نامه فرمانداری در خصوص مصوبات شورا با موضوع شرکت هاپکو بود که این موضوع با لحاظ توضیحاتی مبنی بر محاسبه به‌روز تعرفه عوارض و اصرار بر مصوبه قبلی به تصویب رسید.
دستور شماره ۴ مبنی بر بررسی نامه فرمانداری با موضوع افزایش صد درصدی قیمت بلیط نقدی اتوبوس بود که طی آن فرمانداری خواستار تعدیل این قیمت شده است.
دستور پنجم نیز در خصوص اصلاحیه دستورالعمل حمایت از ورزشکاران بود که به گفته پرویز هادی، شیوه‌نامه حمایت از ورزشکاران در شورای پنجم به تصویب رسیده و پس از آن ایراداتی وجود داشت که در شورای ششم و بعد از استقرار کمیته ویژه در کمیسیون‌ ورزش و جوانان نسبت به رفع آنها اقدام شد.