رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت مراکز نوآوری در ۱۰ مرکز علمی کاربردی استان، گفت: شرکت های مختلف فناوری در این مراکز فعال هستند که با توجه به ماموریت این دانشگاه در راستای تربیت نیروهای ماهر و کارآفرین از این شرکت ها حمایت می کنیم.

به گزارش جارچی اخبار،  فرزان قالیچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی مهارت محور است افزود: با توجه به شعارهای چند سال اخیر با محوریت اقتصاد و تولید این دانشگاه با تربیت نیروهای کارآمد و ماهر  نقش مهمی در این راستا ایفا کرده و بسیاری از دانش آموختگان این دانشگاه کارآفرین هستند.

وی با اشاره به تحصیل پنج هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۱۷ مرکز علمی کاربردی استان ادامه داد : ۱۳ مرکز آموزشی در شهر تبریز و چهار مرکز در شهرستان‌های بناب،  تیکمه‌داش، جلفا و شبستر با رویکرد مهارت محوری و تربیت نیروی مورد نیاز بازار کار فعال می باشند.

قالیچی با اشاره به آغاز  پذیریش دانشجو در مراکز علمی کاربردی،  گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در رشته‌های کاربردی و مهارتی گروه‌های صنعت، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی و کشاورزی از طریق سازمان سنجش دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش و یا به مراکز آموزش علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی مراجعه کنند، افزود: ثبت نام مقطع کارشناسی از امروز آغاز می‌شود و شروع ثبت نام مقطع کاردانی نیز از ۱۴ تیرماه خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمادگی مراکز علمی کاربردی شیرین عسل و ماشین‌سازی تبریز برای جذب و پذیرش دانشجوی خارجی، گفت: اقدامات لازم برای دریافت مجوز از وزارت علوم انجام شده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه را جز سه مرکز استانی برتر کشور است، گفت: با هدف تمرکزگرایی و افزایش کیفیت آموزشی، تعداد مراکز این دانشگاه در استان از ۳۳ واحد در سال ۹۵ به ۱۷ مرکز کاهش یافته است.