اولین همایش بازی پردازی و جایزه گیمیفیکیشن ایران با رویکرد علمی – پژوهشی و جایزه استارتاپ برتر حوزه بازی و گیمیفیکیشن با همکاری انجمن ها و دانشگاه های معتبر کشور در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش جارچی اخبار، هدف اصلی برگزاری این همایش بنیان گذاری یک رویداد علمی و عملیاتی در حوزه علم و فنون “های تک” و “فین تک” در علوم انسانی بود.

دکتر محسن سیفی دبیر کل کنفرانس بازی پردازی و جایزه ملی گیمیفیکیشن ایران در خصوص این رویداد گفت: این رویداد در راستای ایجاد تعامل و ارتباط بین علوم و فنون پیشرفته دنیا با جامعه هدف شرکت ها و استارتاپ های فعال در این حوزه برگزار شد.

وی افزود: گیمیفیکیشن و بازی پردازی می تواند سهم به سزایی در اشتغال و کارآفرینی کشور داشته باشد و رشد این صنعت در کل دنیا در طی ۸ سال چیزی بیش از ۲۰۰ درصد بوده است.

دکتر محسن سیفی همچنین توسعه این حوزه جدید را در تمامی بخش ها وصنایعی همچون بانکداری الکترونیک، بیمه و صندوق های بازنشستگی، آموزش خردسالان و بزرگسالان، درمان و بهداشت، طراحی بازی های ویدئویی و طراحی نرم افزار های بازی پایه امکان پذیر دانست و اضافه کرد:در دهه آینده  شاهد تغییر پلتفرم های حکمرانی و آموزش همگانی در کل دنیا خواهیم بود و گیمیفیکیشن توسعه و سوخ پدیده هایی مثل متاورس و پول مجازی را امکان پذیر خواهد کرد. ایشان همچنین تنها راه تعامل با نسل جدید در حوزه های اجتماعی و آموزش را ساختار های بازی پردازی شده دانست و اشاره کرد؛ ارتش آمریکا برای جذب و ایجاد اشتیاق بیشتر در نوجوانان و جوانان بازی جدی طراحی کرده است تا تعامل خود را با نسل جوان حفظ کند.

این کنفرانس در سه بخش سخنرانی ها، مقالات و جایزه ملی به شرکت های فعال در حوزه گیمیفیکیشن و بازی سازی برگزار شد و همچنین در  خلال برگزاری از مقالات و بازی های برتر تقدیر به عمل آمد. همچنین این رویداد اولین رویداد علمی و جایزه ملی این حوزه در ایران بود.